“Coretan ini adalah untuk tatapan semua yang melayari laman ini. Khas daripada seorang insan yang sedang mendalami ilmu pendidikan bimbingan dan kaunseling. Moga setiap apa yang berlaku dalam kehidupan seharian dapat dikongsi oleh semua dan diri ini menerimanya secara terbuka terutama oleh insan yang bergelar atau bakal menjadi seorang guru ataupun kaunselor, bersama meluahkan, meneroka dan menjelajahi dunia pendidikan di samping membimbing dan membantu anak bangsa dalam memartabatkan maruah dan semangat diri…demi menunaikan satu amanah, satu janji, dan satu tanggungjawab yang akan dituntut kemudian hari”

Tetamu ke

Wednesday, September 2, 2009

.::CITA-CITA SEMURNI CINTA::.

Assalamualaikum wbt...

Cita-Cita & Cinta
Berbicara tentang cinta tiada kesudahannya. dalam cinta ada cita-cita dan dalam cita-cita ada cinta. kadangkala cinta terangkum dalam kebesaran cita-cita. tetapi, ada kalanya cita-cita tersulam dalam keindahan cinta. tetapi buat pelajar adalah sesuai 'Dahulukan cita-cita...Justeru ia lebih konkrit, realistik dan diberi prioriti berdasarkan realiti dan diri semasa anda.
Anda mungkin kehilangan cinta dalam memburu cita-cita, tetapi usah risau. Mungkin, apa yang hilang itu hakikatnya bukan CINTA tetapi cinta. setelah cita-cita anda tercapai...saya yakin cinta yang sebaik-baiknya dan semurni-murninya akan berada di hadapan anda.
Jadikan cita-citamu sebagai cinta

0 comments: